Microsoft chce zaviesť reklamy do Xboxu. Vývojári ale budú mať na výber
2m čítanie

Microsoft chce zaviesť reklamy do Xboxu. Vývojári ale budú mať na výber

Svet reklamy je obrovský, na ústupe nie je a bude tvoriť nezanedbateľnú súčasť našich životov.

Reklama ako taká je v poriadku, je tu s nami a vlastne ju máme aj radi. Nie je na nej nič zlé. Zarážajúco možno pôsobí to, že preniká do ďalších oblastí a jej pôsobenie sa rozširuje. Takto to bude s Xboxom a Microsoftom, ktorý už pracuje na systéme začlenenia reklamy do tejto platformy. Mala by to byť možnosť pre vývojárov a bude na nich, či sa rozhodnú implementovať tento systém do svojich hier. Forma a obchodné záležitosti nie sú zatiaľ oficiálne oznámené, no firma už má zavedený reklamný systém na ovládacom panely Xboxu prostredníctvom firiem Yahoo a Anzu. Finálna podoba či prvé spustenie reklamných možností by mohlo nastať v Q3 roku 2022.

Takisto by podľa webu Business Insider mali zostať zisky herným spoločnostiam. Microsoft sa tejto aktivite venuje už od roku 2018 a znamenalo by to nové tržby. Aktuálne funguje free-to-play model prevažne na mikro transakciách. O tom by vedeli hovoriť vývojári hry Fortnite, ktorá si za prvé dva roky takýmto spôsobom zarobila cez 9 mld. USD. To je viac ako niektoré AAA tituly za celú svoju dobu existencie. Bude teda na vývojároch, či využijú príjmy z reklám alebo použijú priame platby od hráčov za bonusový obsah do hier.

Niektoré štúdia už majú dohodnuté spolupráce v oblasti reklamy a je to podobné ako vo filmoch. Hlavný hrdina používa nejaký smartfón, auto alebo iný typ propagovaného prvku. Podobne to bolo v hre Death Stranding s nápojom Monster Energy. Po vypršaní licencie na zobrazovanie tohto nápoja bol v hre nahradený generickým nápojom. Je to forma reklamy, ktorá nie je obťažujúca.

Microsoft chce zároveň prispieť k vytvoreniu takého trhu, ktorý nebude rušivý a nebude hráčov nijako odrádzať od hrania alebo ich ochudobňovať o herný zážitok. Na systéme Windows by hráči mohli reklamy obísť systémových blokovanám reklamy alebo úpravou súboru hosts. Konzoloví hráči takéto niečo nemôžu využiť, majú však riešenie v podobe PiHole alebo služby DNS, no to už vyžaduje istý medzi krok navyše.

Zdroj: ghacks.net

Prečítajte si aj: